KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20080121

Kenapa orang NS tak promo negeri sendiri ?

Kenapa orang duk pergi melawat Kelantan dan Terengganu saja ? Tak ada produk beridentitikan Negeri Sembilan ke di Negeri Sembilan ini. Sebenarnya banyak. Saya pun terperanjat laman web ini KRAFTANGAN menyenaraikan begitu banyak sekali produk kraftangan yang diusahakan di Negeri Sembilan.

Orang Perancis tahu produk rotan Kuala Pilah. Orang Negeri Sembilan sendiri tak tahu produk rotan Kuala Pilah dah sampai ke Perancis, siap keluar berita dalam TV3.

Dimana silapnya, sampai orang Negeri Sembilan sendiri tak mempromosi dan berbangga dengan produk Negeri Sembilan ? Mungkin perlu lebih kreatif ? Buat cenderahati rotan, bentuk roket Soyuz ke ? Buat Hari Perkampungan Perpatih ke ? Kerajaan Negeri, MARA, MAINS, agensi kerajaan, persatuan dan individu di N.Sembilan ini perlulah lebih kreatif lagi. Takkan nak tunggu program Jom Heboh nak tarik ramai pengunjung ?

Bila produk N.Sembilan menjadi sambutan, maka bertambah pesatlah industri kraftangan, pelancongan, rekreasi di N.Sembilan ini. Peluang pekerjaan akan bertambah, terutama untuk anak tempatan. Sekarang ni kilang di Negeri Sembilan ni tak banyak yang baru buka, lepas tu ramai tenaga kerja warga asing pula.

Berhijrahlah !
Ke Arah Masyarakat Penyayang dan Berilmu