KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20091103

Sejadah sembahyang, orang tak tutup aurat


Kalau sejadah ni boleh berkata-kata mungkin dia akan kata : “Apalah manusia ni serbu ramai-ramai ke surau tengok kita solat tapi mereka tak solat. Patutnya buatlah solat sunat taubah ke, solat sonat dhuha ke. Ini ada pula yang serbu tengok kita sejadah ni, ada pula yang tak tutup aurat. Harian tengok sejadah solat, tetapi tidak hairan tengok manusia yang tak solat. Apa ke tidak, kita sejadah tak ada akal tapi boleh solat, tapi manusia ada akal tak nak solat”

******************************

Penduduk dakwa sejadah turun sendiri dari rak

Kosmo 3 Nov 09


PADANG BESAR - "Ketika saya bergegas memasuki surau untuk melihat empat sejadah berdiri, kami terlihat sehelai sejadah lagi seolah-olah turun dari rak gantung untuk mengikut sejadah lain."


Demikian dakwa seorang penduduk, Ahmad Fadil Johari, 25, yang terkejut menyaksikan kejadian sejadah berdiri yang seolah-olah melakukan sembahyang berjemaah di Surau Taman Kastam 3 dekat sini semalam.

Menurut Ahmad Fadil, dalam kejadian kira-kira pukul 11 pagi itu, sejadah tersebut yang bergerak turun tiba-tiba terhenti seolah-olah menyedari dia dan beberapa rakannya masuk ke surau.


"Dilihat secara logik, sejadah itu boleh terjatuh, sebaliknya sejadah itu tergantung sebelum kami ambil dan susun semula di rak.


"Sebelum masuk, juga ada bauan wangi dari dalam surau dan sebaik membuka pintu kami terlihat sejadah berdiri seperti seorang imam bersama tiga jemaah bersembahyang," katanya kepada pemberita di sini semalam.


Akhbar sebelum ini melaporkan beberapa kejadian aneh sejadah berdiri yang berlaku di Kelantan, Pulau Pinang dan Kedah. Kejadian itu turut berlaku di atas sebuah feri penumpang di Langkawi pada 17 Oktober lalu.


http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=1103&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm

Tiada ulasan: