KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20110215

Yang ini lebih hebat dari Valentine, Dia Menghidup dan Mematikan saya





Dia ni lebih hebat dari Valentine. Tengok saja cermin teringat Dia. Kalau tak nak umat Islam sambut Valentine, kita kena berikan mereka alternatif yang lebih hebat dari Valentine. Kepimpinan melalui tauladan. Cuba perhatikan cermin kereta kita, cermin kereta umat Islam di Malaysia ini. Apa yang ada di cermin, menggambarkan pemiliknya.

Apa yang di cermin kereta Perdana Menteri? Apa yang ada di cermin kereta Menteri Besar? Apa yang ada di cermin kereta para ustaz dan ustazah? Apa yang ada di cermin kereta pegawai pencegah maksiat? Apa yang ada di cermin kereta Nazir Masjid? Apa yang ada di cermin kereta imam masjid? Apa yang ada di cermin kereta umat Islam secara amnya?

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam....saya cuma nak tau..utk apa stiker tu digunakan..utk menggambarkan pemiliknya ker...saya da lihat bermacam karenah dah org2 yg tampal stiker sebegini...bawak kenderaan macam org gila juga..ada yg samseng..utk apa tujuan stiker tu..nak kata org dlm tu Islam ker..tak pernah dgr ker yg akhir zaman ni Al-Quran hanya sebagai perhiasan saja..samada org yg tmpal tu baca ker tak tu kita tak tau la kan..ada lg plak yg tampal siap ada pedang lg...tak pelik ker..tapi pikir la sendri..sy cuma bg pndpt saya jer...salam

dinBeaver77 berkata...

Untuk Tanpa Nama,
Tak penting siapa yang menamppal tu, dia nak bawak kereta macam setan ke ape ke .. Tapi yang penting ada gak usaha dia untuk mengingati Pencipta dia .. Kalau bukan dia pun yang terpandang sticker, manalah tau orang kat belakang dia terpandang, Insya Allah ada gak pahala dia .. Tanpa Nama ni tak nak dapat pahala ke? Salam : )

Tanpa Nama berkata...

Jgn tampal stiker..nti burung berak kapir gelak