KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140513

Mahasiswa anak yatim UKM mungkin tak dapat duduk periksa kerana tak mampu bayar yuran




(Kemaskini 13 Mei 2014 jam 8.20 mlm ; Alhamdulillah, ada seorang individu yang telah menghubungi saya untuk menjelaskan semua yuran tertunggak pelajar tersebut. Semoga niat untuk membantu pelajar tersebut diterima sebagai amalan baik oleh ALLAH swt. Terima kasih.)


Saya mendapat e-mel berikut yang daripada pelajar UKM. Dia merayu kepada sesiapa yang berkemampuan untuk memberi dia pinjaman untuk melunaskan yuran universitinya agar dia dapat duduk peperiksaan tahun akhir dan konvo pada 15 Julai 2014 nanti. Beliau merupakan anak yatim, ibu beliau tidak berkemampuan untuk menjelaskan yuran tersebut. Dia akan bayar ansur kepada sesiapa yang sudi selepas beliau dapat kerja nanti.

Sesiapa yang ingin membantu sila SMS atau e-mel atau PM kepada saya, saya akan berikan no tel dan e-mel pelajar tersebut untuk berhubung terus, atau boleh juga disalurkan sumbangan melalui saya rozmal@yahoo.com , tel 012-2267406 , www.facebook.com/Rozmal

Atau boleh menghubungi terus pihak Bendahari UKM untuk masukkan terus ke akaun Bendahari UKM atas nama pelajar tadi.

“Salam, saya ********** pelajar tahun akhir ijazah sarjamuda dengan kepujian ****** UKM,
ini ialah laporan portal hutang saya. insya Allah, saya akan konvo dalam 15 julai 2014, namun, saya telah mendapat surat peringatan untuk menjelaskan hutang pelajar, jika gagal menjelaskan hutang, saya tidak dapat menduduki peperiksaan akhir dan konvo. Saya ingin membuat pinjaman wang, dan berjanji akan membayar balik setelah kerja gaji pertama saya insyaAllah di bulan 10. Saya merayu memohon sangat agar diberi jalan keluar dari dugaan kewangan ini. Keluarga saya tidak berduit, saya berjanji akan bayar balik pakcik, saya cuma ingin bagi lepas duduki peperiksaan dan konvo. Kawan-kawan semua emak dan ayah mereka tolong bayarkan”.

 
Kemaskini 13 Mei 2014 jam 8.20 mlm ; Alhamdulillah, ada seorang individu yang telah menghubungi saya untuk menjelaskan semua yuran tertunggak pelajar tersebut. Semoga niat untuk membantu pelajar tersebut diterima sebagai amalan baik oleh ALLAH swt. Terima kasih.

Tiada ulasan: