KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20120224

Hadiah Wakaf Pondok untuk mereka yang kita sayang



Assalamulaikum,

Kepada individu, persatuan, khususnya PIBG yang hendak menggalakkan ahli dan orang ramai mendirikan Wakaf Pondok Bacaan yang boleh diberi nama dan dihadiahkan atas nama mereka yang kita sayangi yang telah meninggal dunia atau sebagai sumbangan bolehlah menggunakan contoh di bawah ini. Harga anggaran wakaf sebanyak RM8,000.00 ini ialah untuk kos sekitar Seremban. Harga boleh berubah di negeri dan tempat lain mengikut kos setempat.

Kertas kerja , pelan , contoh sebutharga di bawah ini boleh diambil untuk disesuaikan dengan mana-mana persatuan serta mana-mana kontraktor yang dilantik untuk membina wakaf ini.

Untuk maklum balas sila hubungi saya di rozmal@yahoo.com atau tel 012-2267406 .

TAWARAN MENYERTAI PROJEK WAKAF PONDOK BACAAN
“Untuk Mereka Yang Tersayang”

A. PENGENALAN
Menyedari betapa pentingnya untuk mempertingkatkan budaya membaca di kalangan para pelajar pihak Persatuan Ibu Bapa dan Guru Sekolah …………………... memperkenalkan Projek Pembinaan Wakaf Pondok Bacaan di sekolah ini.

B. OBJEKTIF
1. Memberi kemudahan kepada para pelajar untuk berinteraksi, bertukar pendapat serta berbincang secara berkumpulan.
2. Mewujudkan satu suasana pembelajaran yang akan mendorong pelajar lebih bersemangat untuk menjadi pelajar yang cemerlang.
3. Memberi peluang kepada individu untuk menyumbang dalam pembinaan wakaf pondok bacaan ini untuk dihadiahkan kepada arwah yang tersayang.
4. Memberi peluang kepada individu, syarikat atau mana-mana pihak untuk menyumbang dalam pembinaan wakaf pondok bacaan ini sebagai tujuan promosi.

C. CIRI-CIRI PONDOK WAKAF
1. Keluasan tapak ialah 10 kaki x 12 kaki.
2. Lantai, meja dan kerusi konkrit dengan kemasan jubin
3. 4 Tiang precast jenis roman
4. Atap jenis awning dan steel structure
5. Dilengkapi pelindung kilat/petir
6. Papantanda (WAKAF HJ ALI BIN ALI / SUMBANGAN SYARIKAT ABC / TERATAK HJ ABU BIN ABU , PONDOK HAJJAH ANI BINTI ALI dan sebagainya)
7. Kos 1 pondok RM 8,000.00 (RM 70/kaki persegi)

D. PENYERTAAN
1. Terbuka kepada umum
2. Mereka yang tidak berkemampuan untuk menyumbang untuk kos keseluruhan wakaf, boleh menyumbang ikut kemampuan kaki persegi (RM 70/ka per). Nama wakaf sumbangan berkumpulan akan ditentukan oleh pihak pengurusan sekolah.
3. Ahli PIBG Sekolah ..................... , bekas ahli PIBG serta bekas pelajar Sekolah ............... digalakkan untuk menyertai.

E. BAYARAN
1. Tunai, cek atau bank in
2. Nama Akauan :
3. No Akaun :
4. Bank :
5. Nama dan no tel Bendahari :

Tiada ulasan: