KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20120211

Surat terbuka Dato Dr Hasan Ali sebenarnya untuk kita


Panjang betul surat terbuka yang ditulis oleh Dr Maszlee Malik kepada YB Dato Dr Hasan Ali. Pada mulanya saya malas nak baca, tetapi saya tertarik kepada ringkasan surat di bawah ini. Apabila dibaca balik, surat tersebut sebenarnya bukan dituju kepada Dr Hasan Ali saja, tetapi kepada kita semua yang ada jawatan dalam kerajaan, dalam parti politik, dalam JKKK, dalam persatuan dan sebagainya.

Kalaulah saya tiada apa-apa jawatan tersebut memang saya amat suka sekali sebab yang pertama saya tidak akan dibebankan dengan amanah. Kedua, saya boleh melakukan apa yang saya suka. Saya ada lebih masa untuk bersih surau, bersih kubur. Saya akan ada lebih masa dengan emak dan keluarga. Saya akan ada lebih masa untuk ke kuliah di masjid dan surau. Saya akan ada lebih masa melepak dengan para belia dan remaja. Saya akan ada lebih masa untuk meninjau kehidupan mereka yang kesusahan. Dan banyak lagilah.

Kepada sesiapa yang membaca surat terbuka ini, jangan tengok Dr Hasan Ali saja, tengok dan cermin diri kita sendiri. Kalau kita tidak jadi calon adakah kita akan terus bermesra dengan orang kampung. Kalau kita tidak jadi YDP Kawasan , adakah kita akan terus merangkan program dakwah dan sebagainya.


Daripada :

Dr Maszlee Malik

Feb 10, 2012


Kepada :

YB Datuk Hasan Ali yang saya hormati,

…......... (diringkaskan)

Akhirkata, jika Datuk benar-benar ingin memperjuangkan aqidah dan memerangi gejala murtad yang dikatakan sebagai mengancam umat Islam di Selangor, saya mempunyai pelan tindakan yang boleh Datuk lakukan berdasarkan kekuatan yang ada pada diri Datuk.

Sebagai seorang motivator yang begitu meyakinkan dan berupaya bermain dengan emosi orang ramai, saya rasa sudah sampai waktunya Datuk untuk turun padang bertemu dengan mereka yang didakwa murtad berdasarkan senarai yang rakan-rakan Datuk miliki.

Mungkin juga Datuk boleh menggunakan kemahiran tersebut juga untuk berdakwah kepada mat-mat rempit, tahi dadah, remaja berpeleseran yang terdapat di dalam negeri Selangor secara sukarela tanpa sebarang bayaran.

Jika dulu mungkin Datuk sibuk dengan tugas exco, kini Datuk lebih mempunyai waktu lapang. Buktikanlah kata-kata Datuk yang ingin menjaga aqidah itu.

Saya kira Datuk juga boleh berdakwah di Hard Rock Café menyeru umat Islam agar bertaubat dan menghayati agama Islam. Saya pasti pemilik Hard Rock Café tidak akan menghalang kerja murni Datuk itu.

Saya yakin 10,000 atau lebih orang yang turut berHIMPUN bersama Datuk untuk menyelamatkan aqidah umat Islam boleh Datuk kerahkan dari seluruh negara untuk sama-sama turun padang demi menyelamatkan aqidah umat Islam secara praktikal.

Penulis adalah ahli akademik politik warga UIAM.

http://www.malaysiakini.com/news/188691

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

suroh dia perbetulkan akidah dia dulu baru nak piperbetul akidah orang lain.