KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20090309

Doa dan zikir khas bila kezaliman yang melampau

Berikut adalah doa dan zikir khas untuk umat Islam di Malaysia ini amalkan ketika berlaku kezaliman yang melampau yang dipetik dari laman web Parti Pembangunan Bangsa , Brunei Darus Salam :

Doa dan zikir khas Sukacita kita mengongsikan disini sebuah doa dan zikir khas yang disyorkan oleh Dato Haji Mohd Murtadza bin Haji Ahmad, Mufti Kerajaan Negeri, Negeri Sembilan Darul Khusus yang dipetik dari majalah Al-Tariq, majalah Jabatan Muti Kerajaan Negeri , Negeri Sembilan Darul Khusus.

Dato Haji Mohd Murtadza seperti yang tersiar dalam majalah tersebut telah menyeru para muslimin berserta keluarga masing-masing membaca doa zikir khas ini selepas solat fardu.

"Semoga keberkatan zikir dan doa tersebut., Allah akan melimpahkan rahmat dan Perlindungan Nya kepada kita semua dari segala bencana, merbahaya dan seumpamanya", jelas Mufti Kerajaan negara itu.

Berikut ialah zikir dan doa khas tersebut:

Ayat Pertama :
“Ya Tuhan Kami; janganlah Engkau jadikan kami sasaran fitnah bagi kaum yang zalim, dan selamatkan kami dengan rahmat Engkau dari (tipu daya) orang-orang kafir.” (Suah Yunus ayat 85-86)

Ayat Kedua :
Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan dia yang hidup kekal terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi, tiada yang dapat memberi syafa’at di sisi Allah tanpa izin-Nya? Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi (kekuasaan) Allah meliputi langit dan bumi, dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar. (Surah al-Baqarah 255)

Kaifiat : 1- Ayat pertama dibaca 7 kali selepas solat Fardhu 2- Ayat kedua dibaca sekali selepas solat Fardhu (dibaca menurut bacaan Al Quran bukan terjemahannya)

Pautan Laman Web Parti Pembangunan Bangsa , Brunei Darus Salam : http://www.aspirasi-ndp.com/arkib/Doadanzikirkhas.html

Tiada ulasan: