KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20150811

Masyarakat Rohingya di Seremban



Pihak kami sedang dalam rangka untuk meninjau keadaan masyarakat Rohingya yang berstatus pelarian di bawah UNHCR di Seremban. Dianggarkan terdapat 700 orang masyarakat Rohingya di Negeri Sembilan.

Mana-mana pihak yang telah atau sedang mengadakan program bantuan kemanusiaan, sosial, pendidikan atau kesihatan bersama masyarakat Rohingya di Seremban ini harap dapat hubungi saya agar kita dapat selaraskan bentuk program yang dapat dirangka serta dilaksanakan agar tidak berlaku pertindihan program atau ada di kalangan mereka ini yang tercicir atau kita terlepas pandang.

Rozmal bin Malakan
Pengerusi Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan
11 Ogos 2015
Tel : 0122267406

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ROHINGHYA ini ada perangan macam bangla, ada sikit macam tamil..pemalas..suka curi tulang...ya, kita kesiankan mereka...tapi apa kata ramai belia Mealayu kita (ISLAM) yang buang masa, merempit, tagih dadah..takkah kita berikhtiar bantu..bahkan yang baik2 graduan Melayu ramai yang mengannggur.....Pengalaman den di Mekah tunai haji..ramai orang Rohingya bekerja di hotel2 sebagai pengemas dll..tapi ramai yang dah jadi malas,lupa diri dan pengotor....camno?