KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20080622

Masih Ada Nasi Lemak RM1 di Senawang

Tidak semua peniaga mengambil kesempatan menaikkan harga makanan semata-mata kerana harga minyak dan harga barang keperluan lain naik. Masih ada peniaga yang mengekalkan harga makanan pada harga lama dengan kualiti yang sama. Cuma sekarang untung mereka akan berkurangan apabila mereka kekalkan harga seperti harga lama.

Kadang-kadang kesian juga tengok peniaga-peniaga begini, mereka tidak dapat menaikkan harga makanan kerana rakyat rata-rata ramai yang mengikat perut, memasak di rumah dan membawa bekal ke tempat kerja akibat kenaikan harga minyak.

Di Taman Teratai (warung rumah korner lot Taman Teratai bertentangan kedai tayar) , Senawang , abang suami isteri yang menjual nasi lemak, masih mengekalkan nasi lemaknya pada harga RM 1, dibungkus dalam polystyrene, ada timun, telur, kacang, bilis dan sambal yang enak. Mereka berniaga waktu petang hingga ke malam. Elok untuk mereka yang balik kerja, tak sempat nak masak beli di sini. Bukan nasi lemak sahaja, juga ada laksa, mi kari dan lain-lain makanan panas pada harga yang berpatutan.