KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20090614

Dato Seri Dr Rais Yatim dicabar berdebat oleh Pak Dharma

Pak Dharma atau Darmala NS http://abdulmulukdaud.blogspot.com adalah merupakan seorang veteran , pakar sejarah Negeri Sembilan , seorang sasterawan , pakar dalam bidang Adat Perpatih. Saya “surrender” angkat dua-dua tangan akan kepakaran beliau dalam hal tersebut.

Semalam Pak Dharma SMS pada saya agar saya masukkan dalam Blog saya , katanya kalau Rais Yatim fikir dia hebat sangat fasal pepatah petitih cabar debat dengan beliau.

Hmm, tunggu apa lagi Pak Rais, inginkah Dato Seri berdebat dengan Pak Dharma ? Ini bukan soal politik , ini soal ingin mengetengahkan kehebatan pepatah petitih kata-kata adat Negeri Sembilan.

Saya pasti ramai pencinta adat, pencinta seni budaya terutama dari Negeri Sembilan tertunggu-tunggu debat macam ni. Mungkin kalau buat di Istana Budaya atau di Muzium Adat di Jelebu mesti ramai orang datang, berbayar pun tak apalah.

Sebenarnya banyak produk budaya Negeri Sembilan ini yang boleh diketengahkan. Mungkin Pak Rais dan Pak Dharma boleh mempopularkannnya. Nak harapkan generasi macam saya ni , tak tahulah.

Apa-apa pun Pak Rais jika berminat hubungi teruslah Pak Dharma

Tiada ulasan: