KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20100419

Gambar bogel tanpa seurat benang di sini

Itulah gambaran di akhirat nanti, yang pasti.

Tahu tak kita semua perkataan seperti inilah yang para pelajar sekolah rendah dan menengah guna apabila membuat carian di internet.

Para pendakwah , baik yang dibayar gaji oleh kerajaan , yang professional atau yang sukarela harus mempelbagaikan kaedah dakwah.

Ceramah di masjid kalau 100 orang yang hadir dah kira ramai. Penceramah pula kena ada tauliah pula, lebih-lebih lagi di N.Sembilan. Berapa ratus atau ribu masjid di N.Sembilan dan berapa ramai pula penceramah yang ada tauliah di N.Sembilan ?

Tapi para remaja yang melayari internet setiap hari mungkin mencecah puluhan ribu bahkan ratusan ribu. Siapa guru atau penceramah mereka di internet ini ? Apakah guru mereka atau penceramah di internet ini perlu tauliah dari Jabatan Agama ?

Oleh itu, bukalah mata wahai pendakwah semua. Orang yang mendengar ceramah kita hanya ratusan orang. Sedangkan pendakwah sesat di internet yang menyeru kepada maksiat dan kesesatan, penonton mereka mencecah puluhan dan ratusan ribu setiap hari.

Dari Aisyah, bahwa Nabi bersabda : “Kelak pada hari kiamat kalian akan dihimpun dalam keadaan tidak beralas kaki, telanjang, dan belum dikhitan.” ‘Aisyah mengatakan: Aku berkata, “Ya Rasulullah, para lelaki dan perempuan sama-sama telanjang ? Tentunya mereka akan saling melihat satu sama lain.” Maka beliau menjawab, “Urusan mereka pada saat itu jauh lebih menyibukkan, sehingga hal itu tidak lagi mereka hiraukan.” (HR. Bukhari dan Muslim).

Kengerian dan kedahsyatan hari kiamat sampai-sampai membuat manusia tidak mempedulikan lagi apa yang ada di sekitarnya. Semua orang sibuk dengan urusannya masing-masing dan menantikan keputusan Rabbul ‘alamin terhadap mereka, ke surga ataukah ke neraka. Bisakah anda membayangkan kengerian itu?Ittaqullaaha ya syabaab! (bertakwalah kepada Allah, wahai para pemuda)
http://abumushlih.com/lelaki-dan-perempuan-telanjang.html/

Bercerita mengenai bogel dan telanjang tanpa seurat benang ini , ialah binatang.



Dan binatang yang cantik dan menarik dalam keadaan bogel ini umpama memakai Tuxedo ialah burung penguin.

Walaupun burung penguin ini hanya binatang, tapi mereka menunaikan tanggungjawab sebagai ibu bapa lebih baik daripada manusia yang tidak berakal yang mengikut hawa nafsu semata-mata.

Bapa-bapa penguin ini sanggup mengeram dan melindungi telur-telur selama 4 bulan tanpa makan di kutub selatan yang teramat sejuk.

Apabila anak-anak penguin ini menetas barulah ibu-ibu penguin mengambil alih tugas membesarkan anak-anak.

Kalau manusia tak boleh nak jaga anak-anak , apatah lagi ada yang sanggup membuang atau membunuh anak-anak. Lebih baik jangan jadi manusia, kerana penguin pun lebih menyayangi anak-anak mereka. Penguin-penguin sanggup memikul amanah dan tanggungjawab yang Allah berikan kepada mereka untuk menjaga anak-anak mereka.

Sila lihat pengorbanan bapa-bapa penguin ini di video berikut http://www.youtube.com/watch?v=6AiCIZ9wM1o

2 ulasan:

Awanama berkata...

Почему регистрация не работает ?

Awanama berkata...

японские электронные сигареты - влияет ли курение на печень