KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20100401

Jom Demonstrasi di Seremban April 2010


Tahniah Muzium Negeri, Seremban. Jom kita beramai-ramai ke sana bersama keluarga pelbagai demonstrasi diadakan.

Kepada mereka yang tak tahu di mana Muzium Negeri , kalau dari bandar Seremban jalan menghala ke Tol Seremban, sebelah kiri jalan, beberapa meter sebelum simpang masuk tol.

Kalau dari Kuala Lumpur , keluar ikut Tol Seremban , keluar lepas tol ke kiri. Muzium lepas simpang lampu isyarat pertama sebelah kanan.

******************************
Pameran Penyu Dan Spesis Ikan Di Muzium Negeri Sembilan Sepanjang April

SEREMBAN, 1 April (Bernama) -- Lembaga Muzium Negeri Sembilan dengan kerjasama Jabatan Perikanan menganjurkan pameran penyu dan spesis ikan terancam dalam negara di tingkat satu, Muzium Negeri di sini mulai hari ini hingga 30 April.

Pengarah Lembaga Muzium, Negeri Shahsuddin Ahmad berkata pameran itu antara lain bertujuan memberi kesedaran kepada orang ramai mengenai pemuliharaan spesis ikan yang terancam.

"Di samping dapat memberi pengetahuan mengenai kepentingan pemuliharaan sumber, pameran itu juga disasar untuk menggalakkan sektor pelancongan domestik Negeri Sembilan," katanya di sini pada Khamis.

Katanya antara yang menarik pada pameran yang diadakan buat julung-julung kalinya itu ialah ia akan turut memaparkan spesis penyu hidup yang dipamerkan kepada umum.


Shahsuddin berkata selain itu terdapat juga rangka ikan paus dan spesis dugong yang diawet yang akan dipamerkan.

"Pelbagai pengisian turut disediakan, antaranya pertandingan memancing udang galah, bazar jualan, pertandingan mewarna, pertandingan permainan tradisional, pertandingan menghias akuarium, ceramah, pameran produk industri asas tani dan pertandingan memasak ikan air tawar," katanya.

-- BERNAMA

http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsgeneral.php?id=487251

Tiada ulasan: