KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20110406

Aduan tak dipeduli


SEREMBAN: Lebih 2,000 penduduk di Taman Alamanda, Senawang kecewa sikap pihak berwajib yang didakwa tidak mengendahkan aduan mereka mengenai masalah pembuangan sampah dan bahan binaan secara haram di kawasan itu sejak setahun lalu.


Apa yang dimahukan penduduk adalah besi penghadang atau konkrit bagi mengelak pihak tidak bertanggungjawab membuang sampah ke dalam parit berhampiran surau taman perumahan. Ia berikutan taman itu diberikan jolokan 'kawasan denggi' kerana mencatatkan jumlah kes agak tinggi sekali gus membahayakan kesihatan penduduk.


Difahamkan, walaupun sudah beberapa kali surat aduan diberikan melalui faks dan emel, namun jawapan diberikan pihak berkenaan hanya meletakkan sebuah papan tanda tertulis 'Jangan Buang Sampah, Denda RM500'. Penduduk, Rozmal Malakan, 46, berkata, berikutan tiada sebarang tindakan, penduduk membina satu garisan menggunakan tali merah putih bagi mengelak pihak tertentu membuang sampah. http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Aduantakdipeduli/Article/index_html

Tiada ulasan: