KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20110412

Kenapa ayah saya tidak mendapat Pingat Gagah Berani?


Ada anak muda berpelajaran dari Sabah sering bertanya kepada saya akan jasa ayah saya ketika berkhidmat dalam tentera (Askar Melayu) mempertahankan bumi Sabah di Kalabakan dari di ceroboh semasa konfrontasi di mana dua orang musuh telah terbunuh di tangan ayah saya.


Anak muda dari Sabah ini cukup terkilan kenapa tiada pihak yang menghargai pengorbanan ayah saya. Saya kata kepada anak muda tadi, perjuangan ayah saya hampir selesai. Ayah saya redha dengan apa yang ada pada dirinya pada ketika ini.


Ayah saya tidak rugi apa-apa. Yang rugi ialah generasi masa kini yang tidak kenal sepenuhnya sejarah perjuangan mempertahankan kedaulatan negara. Kini terpulanglah kepada generasi kini menentukan kehidupan mereka dan mencorak masa hadapan.


Teruskan Perjuangan !

Tiada ulasan: