KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20150925

Rompakan di atas lebuhraya PLUS pada siang hari


Rompakan di atas lebuhraya PLUS pada siang hari
25 September 2015

Bangi: Seorang pelajar politeknik tidak menyangka dirompak sekumpulan penjenayah termasuk dua wanita bersenjatakan parang ketika menunggang motosikal melalui Lebuhraya PLUS berhampiran Bukit Mahkota, di sini.

Dalam kejadian jam 6.15 petang kelmarin, mangsa berusia 18 tahun dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Serdang, di sini.

Mangsa yang juga penuntut Politeknik Merlimau Melaka mendakwa menyedari sebuah kereta Proton Perdana berwarna hitam dinaiki empat individu mengekorinya dari Hentian Rawat dan Rehat (R&R) Seremban.

Sumber berkata, suspek mengarahkan mangsa berhenti di tepi lebuh raya, namun mangsa nekad meneruskan perjalanan.

“Mangsa cuba memecut ke arah sekumpulan penunggang motosikal lain yang berada di hadapan.

“Bagaimanapun usaha mangsa melarikan diri gagal apabila suspek terus mengekori motosikalnya sebelum dia berhenti di lorong kecemasan di lebuh raya itu,” katanya.

Dia berkata, suspek keluar dari kereta sambil membawa parang dan terus meluru ke arah mangsa.

Menurutnya, suspek menghentak parang itu di atas kusyen motosikal mangsa sebelum rakannya merampas topi keledar mangsa

“Suspek melarikan motosikal Kawasaki Ninja 150 RR milik mangsa.

“Mangsa tidak berani melawan kerana bimbang dicederakan suspek. Bagaimanapun mangsa bernasib baik kerana barangan miliknya termasuk telefon pintar, beg duit dan komputer riba tidak dilarikan,” katanya.

Menurutnya, mangsa menghubungi keluarga bagi mendapatkan bantuan sebelum tampil membuat laporan di Balai Polis Bandar Baru Bangi, di sini.

“Mangsa tidak dapat mengecam nombor pendaftaran kereta Proton Perdana dinaiki suspek kerana diubah suai, namun siasatan dilakukan menggunakan bantuan CCTV di susur keluar lebuh raya terutamanya di Bangi, Kajang dan Sungai Besi,” katanya.

Tiada ulasan: