KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20060213

Stiker kereta Kristian di Senawang

Tengahari tadi balik rumah jap. On the way pergi kerja balik di traffic light Taman Kobena, Senawang nampak satu kereta Kancil lama warna Hijau, pemandunya mungkin perempuan India tak silap saya.

Pada cermin belakang kereta ada satu stiker yang jelas tertulis “ I NO GO UNIVERSITY, I ONLY GOD JESUS (GOD), I AM HAPPY MA !” Maksudnya lebih kurang “SAYA TAK PERGI UNIVERSITI, TAPI SAYA CUMA ADA JESUS (TUHAN), SAYA RASA SENANG HATI”

Orang Kristian begitu bersungguh-sungguh mempertahankan agama mereka.

Baru semalam saya berbicara dengan seorang sahabat. Benarlah hadith Nabi yang mengatakan umat Islam diakhir zaman ini lemah sebab ada satu penyakit. Iaitu penyakit “WAHAN” , Cintakan keduniaan , takutkan mati”. Dalam hati kecil saya mengatakan penyakit tersebut melanda umat Islam secara umumnya dari kecil hinggalah yang tua, dari yang tidak berilmu hinggalah yang tinggi ilmunya.

Namun penyakit WAHAN ini tidak melanda orang bukan Islam.