KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20141112

Bukan Islam ingin bantu pasukan mencegah maksiat



Terkejut bila rakan kerja saya yang bukan Islam tanya saya adakah saya tahu bahawa di Seremban terdapat banyak pusat hiburan yang menyediakan pelacur yang dilanggani oleh orang Islam. Dia kata ini semua mendatangkan masalah sosial, masalah penyakit, lelaki Islam menghabiskan duit dan masa untuk melanggani pelacur dan minum arak.

Dia tanya kenapa tiada tindakan pihak berkuasa? Saya kata memang ada tindakan pihak berkuasa, tetapi mereka tidak boleh hendak mengawasi setiap pusat hiburan pada setiap masa. Serbu di satu tempat, mereka buka di tempat lain.

Saya kata kekurangan anggota penguatkuasa dan kuasa juga adalah antara kenapa masalah ini berlarutan. Juga masalah umat Islam sendiri yang kurang mendalami agama yang melanggani pelacur ini.

Rakan sekerja saya yang bukan Islam ini amat risau masalah gejala sosial ini dan menawarkan diri untuk menjadi sukarelawan mencegah maksiat, boleh ke?

Kalaulah lebih ramai orang Islam mempunyai risau seperti rakan sekerja saya yang bukan Islam ini.

Tiada ulasan: