KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20131110

Apabila golongan tinggi ilmu agama bersengketa, kita pening kepala


Saya merasa amat sedih apabila ada golongan tinggi ilmu agama bersengketa sesama mereka. Sengketa mereka bukan kerana fahaman politik kerana mereka dari kumpulan yang sama, yang kuat amal ibadah mereka, yang banyak zikir mereka.

Saya juga merasa malu sekiranya sengketa mereka ini diketahui umum, kerana ianya amat amat merugikan umat Islam khususnya bangsa Melayu.

Saya harapkan dan doakan golongan yang bersengketa ini agar sekali sekala keluar dari kelompok mereka, cuba perhatikan di luar sana betapa ramai lagi orang Melayu yang tidak solat, tak tahu mengucap dua kalimah syahadah pun ada, yang derhaka dengan ibu bapa, yang berzina dan pelbagai lagi permasalahan umat Islam masa kini.

Andaikata kita tumpukan kepada masalah umat Islam di sekeliling kita, nescaya kita tidak ada masa bersengketa sesama kita, apatah lagi jika mereka ini dari golongan yang tinggi ilmu agama mereka, banyak zikir mereka.

Kepada mereka khususnya di Negeri Sembilan yang tahu masalah ini, sama-samalah kita doakan agar persengketaan golongan ini akan berakhir dengan baik, hanya semata-mata mengharapkan redha ALLAH.

Kepada kita yang sering bertanya kenapa umat Islam tidak bersatu untuk menentang kezaliman di negara umat Islam yang tertindas, jawapannya ada di Negeri Sembilan, tidak perlu pergi jauh ke Palestin atau Arab Saudi.

Tiada ulasan: