KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140715

Siapa boleh bantu beri simen untuk makcik yang uzur ini?

Semalam saya menerima panggilan telefon dari seorang sukarelawan yang menggelarkan dirinya Ibu, yang bergiat aktif dalam NGO kemasyarakatan di Rembau. NGO yang digerakkan oleh Ibu ini tiada kaitan langsung dengan PAS atau Pakatan Rakyat, ia hanya sekadar NGO yang amat prihatin nasib keluarga daif, ibu tunggal, warga emas yang uzur serta lumpuh.

Ibu mempunyai senarai nama ramai mereka yang memerlukan, ada yang telah dibantu JKM, Baitul Mal dan ADUN, namun ianya masih tidak mencukupi tanpa bantuan orang ramai. Ibu bertanya samada ada yang sudi membantu seorang makcik tua yang uzur yang hanya memerlukan sedikit kerja simen lantai rumahnya untuk memudahkan pergerakan beliau.

Kepada mereka yang ingin membantu makcik tua yang uzur ini atau membantu Ibu untuk menghulurkan bantuan kepada ramai keluarga yang memerlukan pelbagai bentuk bantuan di Rembau sila hubungi saya untuk saya beri nombor telefon dan Whatsapp Ibu agar mereka yang ingin membantu dapat menghubungi Ibu terus , tel saya 012-2267406 , e-mel rozmal@yahoo.com , PM FB : Rozmal (maaf tiada Whatsapp).

Atau boleh masukkan ke akaun Maybank saya Rozmal bin Malakan, No Akaun 155126945930 untuk saya salurkan ke Ibu, harap SMS jumlah yang dimasukkan dan taip mesej UNTUK IBU.

Tiada ulasan: