KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20131218

Pemilik kerbau perlu dihadapkan ke mahkamah




Diharapkan pihak berkuasa mengambil tindakan yang lebih tegas terhadap pemilik kerbau yang membiarkan haiwan ternakan mereka bebas sehingga membahayakan pengguna jalanraya serta meletakkan lebih banyak papan tanda amaran di kawasan kerbau melintas. Kerbau-kerbau perlu ada tanda pengenalan, mana-mana kerbau yang tiada tanda pengenalan perlu ditangkap dan dilelong.

PENGAWAL KESELAMATAN MAUT LANGGAR KERBAU

REMBAU: Seorang pengawal keselamatan yang baru selesai kerja lebih masa maut apabila motosikal yang ditunggangnya melanggar sekumpulan kerbau yang melintas jalan di Kilometer 6 Jalan Pedas-Kundur Linggi dekat sini, awal pagi semalam. Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi itu, Bhari Othman, 46, yang bertugas di sebuah kolej swasta di sini, tercampak dan meninggal di tempat kejadian.

KERETA ELAK KERBAU REMPUH TIANG LAMPU

Rembau: “Saya cuba mengelak melanggar sekumpulan kerbau tiba-tiba kereta dipandu hilang kawalan lalu merempuh tiang lampu di kiri jalan,” kata guru Sekolah Kebangsaan Jelai 3, Gemas, Mohd Norzikri Roslan, 31, yang terselamat dalam kemalangan di Kilometer 12, Jalan Kundur-Linggi, malam kelmarin.

KERETA REMUK LANGGAR KERBAU MELINTAS

REMBAU –  Kereta sepasang suami isteri remuk apabila mereka merempuh seekor kerbau yang tiba-tiba muncul di Kilometer 29, Jalan Seremban-Tampin, dekat Kampung Batu, malam kelmarin.

LAPAN KERBAU MATI DIGILIS KENDERAAN BERAT

REMBAU:  Lima daripada sekumpulan lapan ekor kerbau yang tidur di tepi jalan di Km 28 Jalan Seremban Tampin di Kampung Sungai Layang, di sini ditemui mati awal pagi tadi. Tiga ekor kerbau yang masih bernyawa sempat disembelih penduduk kampung di tepi jalan ini.

Tiada ulasan: