KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20051029

Yayasan Amal Malaysia lancar kempen keselamatan jalanraya

Seremban 28 Okt – Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan hari ini telah melancarkan Kempen Keselamatan Jalanraya semasa musim perayaan. Sehubungan dengan itu Sdr Sufian Ibrahim, Pengerusi Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan menyeru kepada semua masyarakat agar lebih bertimbang rasa dan bertoleransi apabila berada dijalanraya.

Menurut beliau lagi kempen ini bukan hanya sempena Sambutan Idil Fitri yang menjelang tiba, malah untuk sepanjang masa terutamanya di musim perayaan. Sempena kempen ini beberapa sepanduk dan kain rentang telah diletakkan di beberapa tempat strategik untuk mengingatkan orang ramai agar sentiasa berhati-hati apabila berada di jalanraya.

Dalam pada itu Sdr Sufian juga menyeru kepada semua umat Islam di Malaysia ini agar menyambut perayaan Idil Fitri ini secara sederhana dan penuh perasaan muhibbah serta kasih sayang juga tidak melupakan nasib umat Islam yang dilanda malapetaka seperti di Pakistan, Kashmir, Afghanistan, Acheh dan dilanda konflik peperangan seperti di Iraq, Palestin, Chechnya, Thailand dan Filipina.

Bagi pihak Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan, kami mengucapkan kepada semua muslimin dan muslimat Selamat Hari Raya ‘Idil Fitri, Maaf Zahir dan Batin.

***************

Untuk maklumat terkini Misi Bantuan Yayasan Amal di Pakistan sila layari www.amalmalaysia.net

Tiada ulasan: