KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20110118

Sekolah Agama, Tahfiz perlu contohi MATRI jaga Quran


Pihak pengurusan dan pelajar-pelajar Sekolah Agama, Tahfiz, pelajar KAFA, pelajar mengaji Al Quran di surau dan masjid wajar mencontohi pelajar MAAHAD TARBIAH AL-ISLAMIYAH (MATRI) di Perlis yang amat menjaga Al Quran yang diwakafkan dengan teliti yang di baca setiap pagi. Kisahnya dari Blog TAYT di bawah ini :

************
WAKAF AL-QURAN UNTUK SEKOLAH-SEKOLAH AGAMA DI KOTA KINABALU

Setahun Sudah Berlalu.... Quranmu Masih Basah Di Bibir Para Tahfiz & Pelajar Matri Perlis.

22 Disember 2010 yang lalu, saya telah sempat menziarahi MAAHAD TARBIAH AL-ISLAMIYAH (MATRI) sebuah sekolah agama di Perlis yang diasaskan oleh Al-Fadhil Datuk Ustaz Dahlan (Alllahyarham).

Saya disambut oleh ustaz Khairul dan dibawa melihat 1230 +++ quran yang pernah para dermawan sumbangkan pada tahun lalu. Ini adalah kali kedua saya membuat lawatan mengejut ke sekolah ini untuk melihat sejauhmanakah quran yang diwakafkan digunakan oleh penerimanya.

Alhamdulillah, pihak pentadbir telah menempah rak khas untuk meletakkan quran ini dan setiap pagi quran ini dibaca secara beramai-ramai oleh lebih 1000 orang pelajarnya. setiap quran wakaf ini mempunyai seorang pembaca khusus yang membaca, menjaga quran ini, ada no siri dan didaftarkan atas nama pelajar tersebut. alhamdulillah....tuan/puan boleh melihat sendiri quran yang diwakafkan. namun demikian, kini TAYT mewakafkan quran yang bermutu tinggi untuk menjamin jangka hayat yang lebih panjang agar dapat digunakan lebih lama lagi dan lebih ramai pengguna dapat memanfaatkannya.....

terima kasih...pahala sentiasa mengalir bagi mereka yang pernah mewakafkan quran ini.

TAHUN 2011.

PROJEK WAKAF QURAN TAYT akan terbang ke KOTA KINABALU, NEGERI DI BAWAH BAYU....sebarang pertanyaan sila emel : maya2abd@yahoo.com.my atau hubungi 016-3283909

Sumber dan Foto di http://tabungtampin.blogspot.com/2011/01/wakaf-al-quran-untuk-sekolah-sekolah.html

Tiada ulasan: