KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20121107

Ramai remaja terlanjur tapi tiada rumah perlindungan



Sering kali saya menerima panggilan berkemungkinan daripada seorang ibu yang anak perempuan mereka bermasalah, terlanjur dan mungkin sedang mengandungkan anak luar nikah. Saya terperanjat mereka bertanyakan adakah saya bekerja di rumah perlindungan remaja terlanjur.

Rupa-rupanya sebelum ini saya ada menulis artikel mengenai sebuah rumah perlindungan yang saya terjumpa di internet, dan saya cuma hebahkan maklumat tersebut.

Apakah di luar sana ramai ibu-ibu serta remaja perempuan yang terlanjur, yang ingin kembali ke pangkal jalan tidak ada rumah perlindungan di kawasan mereka? Mana pergi Kementerian Wanita, mana pergi JAKIM, mana pergi Majlis Agama? Mereka sepatutnya sering mempromosi hotline rumah perlindungan mereka di Utusan, TV1, TV3, internet dan sebagainya.

Saya dihubungi melalui e-mel, seorang sukarelawan yang mengendalikan rumah perlindungan untuk remaja terlanjur ini iaitu Rumah Perlindungan Puteri Arafiah di Seksyen  7 Shah Alam. Mereka yang ingin bertanyakan lebih lanjut mengenai Rumah Perlindungan Puteri Arafiah bolehlah menghubungi Puan Lin 019-3603234 atau melalui e-mel lin_hezri@yahoo.com

Artikel saya sebelum ini bertajuk ”Ke mana nak hantar remaja perempuan terlanjur, bermasalah?” di  http://waghih.blogspot.com/2012/03/ke-mana-nak-hantar-remaja-perempuan.html

1 ulasan:

hamba ALLAH berkata...

assalam..sya farah mencari anak angkat jika ada blh hubungi sya 0175662498