KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20101006

Gambar Jamuan Raya Taman Alamanda Okt 2010

Buat pertama kalinya sejak Taman Alamanda, Senawang mula diduduki pada tahun 1999 telah diadakan Majlis Jamuan Hari Raya Idil Fitri pada Sabtu 2 Oktober 2010 di perkarangan Surau Alamanda bermula jam 9 malam.

Persiapan jamuan bermula dari pagi lagi dengan kehadiran muslimin dan muslimat dari setiap jalan dan lorong. Sebanyak 60 batang lebih lemang telah dibakar, muslimat menyediakan rendang, nasi himpit, kuah kacang dan bihun goreng.

Petangnya dimeriahkan dengan program memanggang ayam, BBQ ayam, hot dog dan membakar otak-otak. Hot dog dan otak-otak tak sempat dihidang, habis tengah jalan budak-budak berebut.

Alhamdulillah, dengan izin Allah kehadiran yang ramai dan diluar jangkaan. Juga cuaca amat baik dari pagi hingga malam. Selepas habis program baru hujan turun.

InsyaAllah program sebegini akan diteruskan lagi dengan kerjasama semua pihak. Terimakasih kepada semua pihak yang bertungkus lumus menyiapkan jamuan dan persiapan, juga yang berkemas selepas program.

Rasa berbaloi penat lelah apabila memerhatikan hadirin dan hadirat yang datang gembira dan berbual mesra, lebih-lebih lagi telatah dan gelagat kanak-kanak yang menggamatkan suasana.

Hendak Seribu Daya, Tak Nak Seribu Daleh.

Semuanya dengan izin Allah.






























Tiada ulasan: