KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20101020

Pelawaan Sertai Kadet Sukarelawan Dakwah N.Sembilan

Kadet Sukarelawan Dakwah akan diwujudkan untuk membantu kerja-kerja dakwah Yayasan Kasih Sayang Negeri Sembilan. Beberapa kategori akan diwujudkan bagi membuka peluang kepada orang ramai ataupun individu yang berminat untuk mencurah tenaga bakti mereka melalui gerakerja sukarela.

Gerakerja Sukarela yang dimaksudkan ialah aktiviti rakan kerja sukarela dengan beberapa institusi yang memerlukan khidmat bakti daripada tenaga sukarelawan. Di antara institusi yang memerlukan sumbangan bakti ialah Pengurusan Saudara Baru, Gerakerja Dakwah Untuk Masyarakat Belum Islam, Hospital, Rumah-rumah kebajikan dan perlindungan sama ada yang dimiliki oleh kerajaan mahupun swasta.

Kadet Sukarelawan Dakwah akan dibekalkan dengan latihan-latihan kemahiran, pertolongan cemas, mencegah kebakaran, latihan kawad kaki, kemahiran pengurusan jenazah, latihan komunikasi walkie talkie, kerja-kerja berunsur kebudayaan seperti nasyid, marhaban, berzanji, kumpulan kompang dan sebagainya.

Untuk permulaan ini, kita akan mempromosikan Penubuhan Pasukan Kadet Sukarelawan Dakwah bagi beberapa kategori. Di antara kategorinya ialah Kategori Kadet Sukarelawan Dakwah (KSD) Sepenuh Masa, KDS ( Separa Masa ) dan KDS ( Sahabat ).

Bagi mereka yang berminat untuk melibatkan diri dalam KDS diharapkan dapat menghantar Maklumat Peribadi seperti Nama, alamat dan no telefon ke email yksnegerisembilan@gmail.com

Maklumat lanjut di http://yksnegerisembilan.blogspot.com/2010/09/kadet-sukarelawan-dakwah.html

Tiada ulasan: