KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20100110

Kalimah ALLAH, apa kata Ustaz Tabligh

(Pemimpin dan ahli politik terutamanya UMNO, PAS dan PKR, tolonglah tengok masalah rakyat tahun 2010 ini yang semakin mencabar)

Apa kata Ustaz Hambali (sahabat saya yang bergiat aktif dalam Tabligh di Seremban dan seluruh dunia) mengenai isu kalimah ALLAH :

Remaja-remaja yang telah runtuh akhlak dan moral dengan berbagai maksiat, dari tangkapan khalwat malam Tahun Baharu di hotel-hotel baget sampailah kepada amalan zikir ‘Black Metal’.

Namun kita masih lagi mencari penyelesaian dengan demontrasi jalanan serta bergeseran sesama sendiri memberi hujah demi hujah membenarkan kalimah Allah digunapakai oleh penganut Kristian di Malaysia.

Kita berteriak agar Islam jangan dihina dengan penggunaan kalimat 'Allah' namun amalan asas agama masih lagi tercicir di dalam masyarakat kita.

Kehadiran untuk Solat Suboh di masjid dan surau masih lagi boleh dikira dengan jari.

Penulis tidak bermaksud menghina dan mengondem mereka-mereka yang berdemontrasi namun itulah hakikatnya apa yang sedang berlaku di dalam masyarakat kita. Kelemahan kitalah yang menyebabkan musuh mengambil kesempatan atas ruang-ruang yang ada.

Saudara-saudaraku semua renunglah sejenak. Marilah kita kembali semula kepada amalan awal umat ini di dalam membentuk generasi Islam yang utuh. Kembali kepada amalan DAKWAH sebagaimana yang dilakukan oleh Nabi saw dan sahabat rhum.

Ulasan penuh beliau di http://hambalialorstari.blogspot.com/2010/01/ada-apa-pada-nama-isu-nama-allah.html

Tiada ulasan: