KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20100113

MPPD akui ada buaya di pantai Port Dickson


Akhirnya pihak Majlis Perbandaran Port Dickson mengakui ada serangan buaya di pantai Port Dickson. Tapi ianya kes terpencil dan MPPD akan meletakkan pengawal pantai.

Terpencil macam mana tu ? Kalau terpencil kenapa perlu letak pengawal pantai ? Apa nasihat untuk pengunjung pantai ? Jangan berenang jauh dari pantai ke ? Jangan berenang bersendirian ke ? Jangan berenang awal pagi, lewat petang dan malam ke ? Jangan buang sampah dan makanan merata-rata di pantai untuk mengelakkan buaya ke pantai waktu malam ke ? Sistem kumbahan yang mengalir terus ke laut perlu dirawat dengan betul ke untuk mengelakkan pemangsa laut mencari makanan di situ ke ?

Apa alat yang digunakan oleh pengawal pantai untuk mengesan buaya di pantai ? Radar sonar ke ? Teropong ke ? Sensor buaya ke ?

Apa alat pengawal pantai untuk menghalau atau membunuh buaya jika berlaku serangan ke atas pengunjung dalam kes terpencil ? Senapang ke ? Jaring ke ? Stunt gun ke ? Pelali ke ?

***************************
Harian Metro 13 Jan 2010

MPPD tempatkan pengawal pantai

PORT DICKSON: Orang ramai yang berkelah di bandar percutian ini dinasihatkan agar tidak bimbang dengan dakwaan yang disebarkan melalui Internet baru-baru ini kononnya terdapat buaya di pantai peranginan itu.

Yang Dipertua Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD), Abdul Wahab Shamsuddin, berkata beliau yakin pantai berkenaan berada dalam keadaan selamat dan kemungkinan kejadian yang menimpa lelaki terbabit adalah kes terpencil.

"Kami bersimpati dengan kejadian menimpa Mohammad Helme Leman, 25, yang datang berkelah baru-baru ini.

"Sehubungan itu MPPD kini meletakkan pengawal pantai di kawasan orang ramai berkelah dan mandi-manda," katanya, semalam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/sbn968h/Article

***************
Sila ke pautan berikut sebagai panduan langkah berjaga-jaga ( Hanya sebagai panduan , yang penting berdoa mohon keselamatan) :
http://waghih.blogspot.com/2010/01/langkah-menghindari-serangan-buaya.html
http://waghih.blogspot.com/2010/01/serangan-ikan-yu-di-port-dickson-tutup.html

Tiada ulasan: