KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140605

Empangan Gemencheh kritikal




Ini semua kuasa Allah. Walaupun hujan turun dengan lebatnya setiap hari, namun bumi seakan-akan tidak mahu menadah air tersebut. Walaupun pelbagai teori, fenomena, kajian sains dilakukan, percayalah ini semua kuasa Allah. Allah boleh suruh bumi mengeluarkan air, Allah boleh suruh bumi menadah air, Allah boleh suruh tanah gambut kelapa sawit tidak menyerap air. Kembalilah kepada Allah, hidupkanlah, penuhkanlah semua masjid-masjid di N.Sembilan ini dengan solat jemaah dan majlis ilmu. Jangan biarkan masjid-masjid di N.Sembilan mati. Banyakkan bertaubat dan berselawat, sebarkan kasih sayang rapatkan ukhuwwah sesama kita.

EMPANGAN GEMENCHEH KRITIKAL

5 Jun 2014 - Paras air di Empangan Gemencheh kini berada pada paras kritikal dan hanya mampu bertahan selama 45 hari sebelum mencapai paras minimum.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, keadaan itu berlaku disebabkan ketiadaan hujan di kawasan tadahan air, manakala dua anak sungai yang membekalkan air di empangan sudah kering.

Beliau bagaimanapun berkata, setakat ini tiada cadangan mengadakan catuan air di kawasan terbabit kerana keadaan masih lagi terkawal.

Kelmarin, paras air Empangan Gemencheh turun kepada 98.01 meter, menghampiri paras kritikal 98 meter dan paras minimum 86 meter.

Tiada ulasan: