KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140610

Imam mualaf yang berani menegur ulamak pengecut dan pemerintah zalim




Semoga lebih ramai para ulamak dan para ustaz mencontohi keberanian mualaf dari Amerika Syarikat ini Imam Suhaib Webb yang sebelum ini banyak berguru dengan para ulamak di Mesir. Secara terus terang Imam Suhaib Webb meluahkan kekecewaan dan kemarahan beliau terhadap para ulamak yang mendoakan pemerintah yang zalim. Suhaib Webb mengatakan para ulamak ini bukan sahaja pengecut tetapi telah menguburkan ilmu mereka sendiri.

Saya bersama Imam Suhaib Webb walaupun saya bukan ulamak, saya cuma hamba ALLAH. Bagaimana dengan para ulamak, para ustaz, para ustazah, para pendakwah lain di Malaysia ini? Malulah kita dengan Suhaib Webb yang dulunya seorang yang taat dengan Kristian, cucu seorang Paderi. Kini Imam Suhaib Webb mahir dalam pebagai ilmu Fekah, Syariah, Tafsir, Hadith dan banyak lagi.

Jangan pula Imam Suhaib Webb diharamkan untuk masuk Malaysia dan siarannya siri Reflection di TV Hijrah disekat.

Dibawah ini luahan dari FB Imam Suhaib Webb

When I see scholars praying for oppressors, I feel a tremendous sickness and anger. Some of my former teachers have taken positions that are not only cowardly, but soil the pure knowledge they claim to uphold.

No matter how many ijaazas, your family lineage, your clothes or mystic claims; if you can't stand with the masses; if you can't oppose the killing of civilians, the spreading of corruption, then, by Allah, those things will be a witness against you.

May Allah help the Umma and protect it from those who seek to harm it, dressed in the garments of ulema and sufi sheikhs.

Allah bless this community!

Suhaib

Tiada ulasan: