KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20100602

Perokok Malaysia lagi bijak dari jurutera kereta


Para jurutera kereta puas memerah otak mereka bagaimana untuk mencipta bekas habuk rokok dalam kereta. Tengoklah sendiri , semua kereta mesti ada bekas habuk rokok dalam kereta. Tapi ada segelintir perokok di Malaysia merasakan diri mereka lebih pandai daripada jurutera otomotif.

Perokok di Malaysia merasakan tempat habuk rokok adalah tidak sesuai diletak dalam kereta. Oleh itu mereka lebih gemar membuang puntung rokok ikut tingkap.

Rasanya elok kita cadangkan Proton dan Perodua untuk kereta pasaran di Malaysia tak perlu ada tempat habuk rokok. Kalau nak buat juga , mereka kena cipta bekas habuk rokok diluar tingkap.


Kesedaran sivik rakyat Malaysia adalah begitu rendah sekali. Tak payah cakaplah pasal Wawasan 2020 ke , Permata Pintar ke , PLKN ke , Melayu Glokal ke, Angkasawan ke, Sukhoi ke, Kapal Selam ke, sedangkan kita di kelilingi masyarakat yang pengotor yang semakin hilang semangat bergotong royong dan semangat kejiranan.

Bukan perokok sahaja bersikap demikian, kanak-kanak sekolah pun buang plastik makanan dari tingkap bas sekolah, wanita buang tisu dari tingkap kereta.

Tepi jalan adalah merupakan tapak pelupusan sampah kegemaran masyarakat kita.

Bukan pemilik kereta kancil yang tak ada kesedaran sivik, yang bawa Mercedes pun sama sikap mereka.

Kisah sebelum ini betapa tidak adanya kesedaran sivik masyarakat kita :

NAK TENGOK BETAPA PENGOTOR ORANG MALAYSIA ?
http://waghih.blogspot.com/2009/08/nak-tengok-betapa-pengotor-orang.html

KALAU CAMNI , MALU JADI RAKYAT MALAYSIA
http://waghih.blogspot.com/2008/12/kalau-camni-malu-jadi-rakyat-malaysia.html

MENTERI BESAR AKUI ORANG MALAYSIA PENGOTOR
http://waghih.blogspot.com/2008/09/menteri-besar-akui-orang-seremban.html

Tiada ulasan: