KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20121218

Anak anggota polis ditembak mati dalam rompakan


Malam tadi tengok berita TV, kes rompakan. Terdetik dalam hati, dari berita dan gambar menunjukkan ini remaja kita, bukan pendatang asing. Berita mengesahkan perompak ialah anak anggota polis berpangkat Sarjan Mejar. Tak kiralah anak polis ke, anak tentera ke, anak pemimpin Umno ke, pemimpin PAS ke, hakikatnya remaja kita dalam masalah yang serius sekarang ini dari kes dadah, seks bebas, melepak, bab solat tak payah ceritalah, terlalu ramai remaja kita yang culas.

Berbaliklah kepada Islam yang mudah. Galakkan remaja kita solat 5 waktu di surau dan masjid. Bapa patut menjadi contoh pada anak-anak dan remaja mereka sendiri. Pemimpin parti politik patut menjadi contoh kepada ahli parti mereka sendiri.

Kesian, remaja kita sepatutnya syahid di medan perang melawan zionis, bukannya mati ditembak oleh anggota keselamatan kita sendiri.

Remaja cuba rompak ditembak
17 Dis 2012

KUALA LUMPUR – Hajat dua penjenayah merompak sebuah kedai serbaneka KK Mart di Taman Sri Rampai di sini dengan mengacukan parang ke arah juruwang tidak kesampaian apabila sepasukan polis tiba-tiba muncul di premis itu dan menembak mati seorang suspek.

Dalam kejadian pada pukul 4 pagi, suspek yang maut ditembak merupakan remaja berusia 19 tahun. Remaja itu mati di depan kedai rangkaian 24 jam itu akibat cedera di dada.

Difahamkan, suspek dipercayai anak kepada seorang anggota polis berpangkat Sarjan Mejar yang bertugas di Melaka.


Cop's son gunned down by police
17 Dec 2012

KUALA LUMPUR (Dec 17, 2012): The son of a police corporal was shot dead when he tried to attack police detectives in a botched robbery at a 24-hour convenience store in Wangsa Maju early today.
The 19-year-old – with an accomplice – was reported to have held a machete to a worker's neck and demanded the day's takings at the KK store in Taman Sri Rampai at about 4.30am. There were four workers in the store.

Luck ran out for the two robbers when minutes later, a police team patrolling the area arrived at the store. On seeing the detectives, the duo dashed out in an attempt to escape. When they were ordered to surrender, the teenage robber charged with his machete at a detective. The police opened fire, hitting him on the chest. He died on the spot.



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

More hints xanax 66 2 4 9 - xanax 605